Algemene voorwaarden & Informatie
Portretjes in opdracht en Webshop

Bij het plaatsen van een bestelling geef je aan dat je akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden die van toepassing zijn op de Webshop en de Portretjes in opdracht.

Contact
Mocht je vragen hebben over een product of je bestelling, contact mij dan via e-mail: gemaakt-door-kim@outlook.com. In het geval van een bestelling stuur dan je bestelnummer en je volledige naam mee. Alvast bedankt!

Portretjes in opdracht

Proces Portretjes in opdracht
Met veel zorg ga ik aan de slag met jouw bestelling. Zodra jouw bestelling bij mij binnen is, stuur ik jou via de mail een offerte en een tijdsindicatie toe.. Na akkoord van jouw kant ga ik hiermee aan de slag. Er zijn twee routes:
a. Je hebt gekozen voor een portret in schetsvorm. Na akkoord stuur ik je direct de factuur toe en ga ik met het portret aan de slag. Zodra het portret afgerond is door mij en jij de factuur betaalt hebt, wordt deze naar jou toegestuurd. Ik stel je altijd op de hoogte van het versturen van het portret;
b. Je hebt gekozen voor een portret in sepia/zwart-wit/of kleur. Na akkoord van de offerte, ga ik aan de slag met de schets. De schets wordt naar jou toegestuurd voor eventuele kleine correcties. Mocht je kleine aanpassingen willen, dan verwerk ik deze in de schets en zend ik je deze nogmaals toe. Na akkoord met de schets stuur ik je de factuur toe en ga ik aan de slag met potlood en waterverf. Na betaling van de factuur wordt het portret verpakt en op de post gedaan. Ik stel je altijd op de hoogte van het versturen van het portret.
- Portretjes dienen binnen 14 dagen betaalt te worden na ontvangst van de factuur. Pas na betaling van de factuur ga ik aan de slag met het portret.

Wat portretteer ik niet
Ik werk niet aan opdrachten die seksueel getint zijn, met geweld te maken hebben of furry gerelateerd zijn. Ik heb dan ook het recht om zo’n opdracht te weigeren. Hiervan breng ik je altijd op de hoogte.

Correctierondes
- Enkel bij de portretten in sepia/zwart-wit/kleur is een correctieronde inbegrepen. De correctieronde vindt plaats in de schetsfase van het portret. In deze correctieronde is het mogelijk om kleine wijzigingen aan mij door te geven.
- Graag bij een correctieronde binnen 3 dagen reageren. Dit zorgt ervoor dat je portret geen vertraging oploopt;
- Mocht je een extra correctieronde willen, dan wordt deze in rekening gebracht.

Foto’s
Stuur goede referentie foto’s mee. Waar voldoet een goede referentie foto aan?
a. algemeen
- Zorg voor een scherpe foto;
b. portret buste
- Bij een buste, stuur een foto mee van een vooraanzicht van de hond, waarbij de kop goed zichtbaar is. Een zijaanzicht mag ook, maar houdt er rekening mee dat ik de hond dan ook als zijaanzicht schilder;
c. portret gehele hond
- Wanneer je de hond in zijn geheel afgebeeld wilt hebben, stuur dan foto’s mee van de hond van kop tot staart en van kruin tot tenen. Niets is zo onhandig als een incomplete hond;
- Wanneer je de hond in zijn geheel afgebeeld wilt hebben, zorg dan dat je een foto met de gewenste positie meestuurt. Of een referentie foto van een andere hond met de gewenste pose. Vermeldt dit dan wel in het veld extra’s/opmerkingen voor er verwarring bij mij ontstaat welke hond jouw Bello is;
 d. Kleur
- Wanneer je voor een portret in kleur hebt gekozen zorg dan dat de foto’s ook in kleur zijn. Van de foto’s lees ik namelijk de vachtkleur af. Van een zwart-wit foto kan ik dit helaas niet;
- De kleur die op de foto’s staat, neem ik over in het schilderen. Zorg dus dat je foto’s toestuurt waarmee jij tevreden bent. Of geef in de opmerkingen duidelijk aan welke kleur op welke foto ik moet aanhouden;
- De kleur zal altijd iets afwijken, dit omdat mijn beeldscherm andere instellingen heeft dan die van jouw.
e. Meer foto’s
- Mochten de meegestuurde foto’s niet duidelijk genoeg zijn, dan zal ik in een mail vragen om andere foto’s;
- Mocht je meer foto’s mee willen sturen dan de drie die je op de website kan uploaden, zet dit dan in het veld extra’s/opmerkingen

Materiaal
De portretjes worden met de hand getekend en geschilderd. Voor het tekenen gebruik ik 250 grams papier, goede kwaliteit potloden en aquarelverf (indien je gekozen hebt voor een portret in sepia, zwart-wit of kleur).

 

Webshop

Producten
- De producten die je in mijn webshop vindt, zijn met veel liefde gemaakt. De kaarten worden gedrukt in Nederland. Overige items worden in mijn eigen atelier gedrukt en/of met de hand gemaakt;
- Neem in acht dat producten qua kleur in de werkelijkheid iets kunnen afwijken van de schermweergave.  Met het maken en bewerken van de productfoto’s probeer ik zo dicht mogelijk in de buurt van de oorspronkelijk kleuren te blijven;
- Wanneer je een product in de webshop koopt, betekent dit niet dat je de auteursrechten/copyright koopt. Je mag het product gebruiken, maar je mag het niet reproduceren of voor commercieel gebruik(denk aan een logo, flyer of voor je website etc.) gebruiken. Wil je dit wel doen? Neem dan contact met mij op. Het auteursrecht/copyright blijft ten allen tijden bij Gemaakt door Kim.

Limited Editions
De Limited Editions die zo nu en dan te koop zijn in de webshop zijn exclusief. Daarom dat de prijzen ook hoger liggen, omdat er veel liefde, tijd en vakmanschap ingestoken zijn. Je koopt een uniek stuk. Houdt social media of de website in de gaten wanneer deze aangeboden worden. Op is helaas echt op.

Bestellen en bestellingen
- Heb je binnen 2 dagen geen bevestigingsbericht van je order ontvangen? Kijk eerst in je ongewenste mailbox. Staat de mail hier ook niet in? Dan kan het zijn dat er iets mis is gegaan met de bestelling. Mocht dit gebeurt zijn, stuur mij dan een e-mail, dan lossen we het samen op;  - De facturen en pakbonnen verzend ik via de mail: minder printen is minder bomen kappen en dat is weer beter voor het milieu;
- Bestel je voor iemand anders? Geef dit dan aan in het vakje ‘opmerkingen’. Dan zorg ik dat de offerte/factuur op jouw naam staat en de bestelling naar de ontvanger van de bestelling wordt verstuurd.
- Laat je jouw bestelling verpakken als cadeautje? Dan kan ik er een handgeschreven kaartje aan toevoegen en zorg ik dat de bestelling verder feestelijk verpakt wordt. Ik verpak helaas niet op thema (denk aan liefde, bruiloft, verjaardag etc.). Beledigende teksten ga ik niet mee akkoord.
- Mocht één van de items  in de webshop zijn uitverkocht, dan kan het zijn dat deze niet meer terugkeert. Mocht je graag willen weten of dit item terugkomt, stuur mij dan een mailtje.

Algemeen

(Geldend voor zowel Portretjes in opdracht als de Webshop)

Prijs
- De prijzen voor de Portretten in opdracht zijn indicatie prijzen. Ik behoud mij het recht om de prijs te verhogen, mocht er een hele specifieke wens zijn voor het portret;
- De prijzen zijn exclusief btw, in verband met de kleine ondernemingsregeling. Ik mag hierdoor geen btw berekenen en zal deze ook niet op de offerte of de factuur zetten;
- De prijzen zijn exclusief verzendkosten, omdat ik deze baseer op het gewicht en grootte van de bestelling. De verzendkosten komen altijd voor rekening van de koper.

Verzending
- Ik verzend op de dinsdagen, tenzij anders aangegeven. Hierover ontvang je altijd bericht;
- Bestel je binnen de gemeente Ermelo, met uitzondering van de buurtschappen, dan zal ik de bestelling persoonlijk bij je in de brievenbus stoppen. Alles wat buiten de gemeente Ermelo valt, zal ik via de post verzenden;
- Ophalen is niet mogelijk;
- De portretjes worden verpakt als brievenbuspakketje. Het grootste brievenbuspakketje heeft de afmeting 350 mm x 250 mm x 28 mm. Mocht je een grote bestelling hebben geplaatst die niet in 1 brievenbuspakketje past, dan zal ik deze verpakken in een pakket en ook zodanig frankeren. Dit zal ik altijd aangeven;
- Ik verpak de pakketjes met veel zorg. Dit kan extra bescherming zijn in de vorm van karton of het gebruik van bubblewrap of andere beschermingsmiddelen. Ik probeer zo min mogelijk plastic te gebruiken, maar soms kan ik niet anders omdat ik het product wil beschermen (denk aan weersomstandigheden). Wanneer het kan, gebruik ik gerecycled materiaal.
- Zorg dat jouw adres correct is ingevuld, hiervoor ligt de verantwoordelijkheid bij jou. Heb je een foutje gemaakt? Stuur mij dan zo snel mogelijk een bericht toe. Mocht je niet op tijd de fout door hebben en heb ik jouw bestelling al verzonden, dan komt de bestelling mogelijk niet bij jou aan. Ik ben niet verantwoordelijk voor het niet aankomen van de bestelling.
- Check voor het bestellen of je brievenbus groot genoeg is. Het grootste brievenbuspakketje wat ik verzend is 350 mm x 250 mm x 28 mm. Brievenbussen, volgens PostNL, zouden 380 mm x 265 mm x 32 mm zijn. Mocht je brievenbus te klein zijn, neem dan contact met mij op. Ik zorg er dan voor dat je brievenbuspakketje verzonden wordt als pakket;
- Ik verzend op dit moment alleen binnen Nederland;
- Ik houd de levertijd van PostNL aan: 2 – 5 dagen;

Leverbaarheid
- Wanneer er vertragingen van de bestelling optreden, zal ik je hiervan op de hoogte stellen;
- Vertragingen van bestellingen die veroorzaakt worden door machten buiten mijn doen om (ziekte, sterfte, pandemie, epidemie, drukte bij de post) ben ik niet aansprakelijk voor;
- Ik ben niet aansprakelijk voor enige gevolgschade of schade wanneer de bestelling te laat geleverd wordt.

Ruilen en retourneren
- Heb je het verkeerde item ontvangen? Mijn excuses! Stuur een foto van je ontvangen pakket + je bestelnummer en volledige naam via de e-mail naar mij. Ik zal op mijn kosten alsnog het juiste item naar je toesturen;
- Helaas kan het voorkomen dat je pakket beschadigd raakt in de post. Mocht het voorkomen, stuur een foto van je pakket + je bestelnummer en je volledige naam via de e-mail naar mij. Maak hiervan melding binnen 7 dagen;
- Is je pakketje kwijt geraakt in de post? Stuur mij een e-mail met je volledige naam + bestelnummer en eventueel de tracking code van het pakket;
- Gepersonaliseerde items, zoals portretten, kunnen na afnemen niet meer geretourneerd worden.

Klachten, aansprakelijkheid en geschillen
- In het geval van een geschil lossen wij deze gezamenlijk onderling op;
- De aansprakelijkheid van Kim blijft te allen tijde beperkt tot het bedrag van het bestelde product;
- Heb je een klacht over het door mij geleverde product? Dan hoor ik dat graag van je. Neem bij klachten contact met mij op via de mail: gemaakt-door-kim@outlook.com